• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

När kommer utmätningen?

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 773
Mottagna reaktioner
1 760
Poäng
1 277
Om man använder AirPods i arbetet men ägs privat? Så antar jag dem tas ändå och hänvisar till att arbetsgivaren får köpa? En hel del privata saker jag använder i arbetet för att det ska fungera. Sedan en fråga jag aldrig sett något svar på här trots frågor från olika, hur värderas en billig bil? Olika är det svaret jag sett, innebär det att man kikar blocket? Bilprisers hemsida, kvd? Nån större handlare? Tittar man på skicket om något är sönder eller om kamrem tex inte bytts eller om servicebok saknas? Är en hel del som justerar värdet gällande skicket samt var man kikar efter en värdering
Det kostar att bärga ett fordon, uppställning likaså.
Överskottet vid en försäljning ska vara försvarligt.
Lösöre i en bostad är i de flesta fall inte begränsade av det som anges ovan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Det kostar att bärga ett fordon, uppställning likaså.
Överskottet vid en försäljning ska vara försvarligt.
Lösöre i en bostad är i de flesta fall inte begränsade av det som anges ovan.
Då gäller det att förvara det man använder i arbetet på arbetet och när man använder det privat så är det bara att hoppas man inte blir av med det..
Det värsta jag kan tänka mig förutom hembesök är att bli granskad utav polis om dem ska gå igenom ens kläder och leta kontanter tex, har inga kontanter alls längre men man har ju läst div inlägg från polisen där dem stannat folk som har skulder till kf och tagit div saker i bilen varav kontanter är en sak. Men just att vara med om den situationen skulle vara fruktansvärt jobbigt…
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Om man använder AirPods i arbetet men ägs privat? Så antar jag dem tas ändå och hänvisar till att arbetsgivaren får köpa? En hel del privata saker jag använder i arbetet för att det ska fungera. Sedan en fråga jag aldrig sett något svar på här trots frågor från olika, hur värderas en billig bil? Olika är det svaret jag sett, innebär det att man kikar blocket? Bilprisers hemsida, kvd? Nån större handlare? Tittar man på skicket om något är sönder eller om kamrem tex inte bytts eller om servicebok saknas? Är en hel del som justerar värdet gällande skicket samt var man kikar efter en värdering
Bilar värderas olika. Bilpriser och blocket. Egen kunskap går också.
 

zkapelse

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
14 April 2023
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Sålt bilen och fick 66 tusen iaf. Så han ordna det innan kfm tog den.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 362
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Knepigt det där med att värdera bilar iallafall i försäkringsbranschen jag vet inte hur det är i statliga myndigheter.

Jag hade vissa kollegor som alltid övervärderade bilar och vissa andra som alltid undervärderade. Sanningen låg som oftast någonstans mittemellan.
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
447
Mottagna reaktioner
272
Poäng
437
Prova att värdera en bil på 4-5 olika bilköpar/förmedlings-sajter så får du väldigt olika svar...
Finns ingen 100% facit.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp